[section background_color=”#ffffff” background_repeat=”no-repeat” background_position=”center top” background_attachment=”static” background_scroll=”none” border_size=”0″ padding_bottom=”5″ padding_top=”10″][box]
[/box][/section]
3 grudnia 2014 r. w Warszawie w Hotelu Warsaw Sofitel Victoria odbyło się największe spotkanie branży likwidacji szkód komunikacyjnych w Polsce. Organizator – Polska Izba Motoryzacji gościła podczas spotkania prawie 200 gości z całej Polski a także z zagranicy.
Forum po raz kolejny spełniło swoją podstawową rolę, czyli było platformą porozumienia między warsztatami a ubezpieczycielami. Dodatkowo konferencja okazała się bardzo owocna pod względem biznesowym, co podkreślali uczestnicy. W tym roku program spotkania jak zwykle zawierał prezentacje dotyczące najciekawszych bieżących zagadnień dla rynku. Po raz pierwszy Polska Izba Motoryzacji zaprosiła do wystąpienia niekwestiowanych ekspertów rynku naprawczego z Holandii (Ton Hermus i Cees Klaassen z Thimms), którzy przedstawili rozwiązania funkcjonujące w krajach Beneluksu a także z sukcesem wprowadzone w Chorwacji i RPA. Prelegenci przedstawili również propozycje rozwiązań dla polskiego rynku. Wystąpienie zagranicznych gości zakończył apel o potrzebie współpracy i przejrzystych regułach gry a także niezbędnym partnerstwie. Czy polski rynek jest już na tyle dojrzały by się do tego zastosować? Czas pokaże.
Warto zaznaczyć, że podczas Forum Polska Izba Motoryzacji przedstawiła swój nowy projekt o nazwie Rada Warsztatów Blacharsko-Lakierniczych.
Bardzo ciekawym wystąpieniem była prezentacja Dyrektora ITS dr hab. inż. Marcina Ślęzaka, który prezentował wyniki badań części odpowiadających za bezpieczeństwo. Wnioski z niej płynące dowodziły, jak ważny jest dobór odpowiedniego rodzaju części do naprawy i porażały wynikami procentowego udziału w rynku części, które nie spełniają norm. Uwagę uczestników przykuła także prezentacja firmy Country Managera GiPA, pana Marka Garlickiego, podczas której można było zapoznać się z wnioskami z badania dotyczącego zachowania klientów (m.in. jaki rodzaj warsztatu wybierają, jak często odwiedzają serwisy i czy zgłaszają szkody?).
Partner Merytoryczny konferencji PZU (Pan Dyrektor Radosław Bedyński i Prezes Zarządu PZU Pomoc, Grzegorz Goluch) prezentował najnowsze rozwiązania z zakresu likwidacji szkód, własną wypożyczalnię samochodów, nowoczesną platformę obsługi klienta i komunikacji z warsztatem uwzględniającą także zakup części. PZU mówiło również o nowoczesnych rozwiązaniach w procesie obsługi klienta polegających na możliwości „podglądania” procesu naprawy swojego samochodu.
Bardzo ciekawy materiał przedstawiony został również przez drugiego z partnerów merytorycznych Forum, czyli Volkswagen Group Poland. Pan Wojciech Merło z VGP zaprezentował podczas Forum film pokazujący skutki naprawy samochodu według nieaktualnej technologii i na nieoryginalnych częściach. Przedstawione na filmie badanie i jego wyniki po raz kolejny dowiodły, jak ogromną rolę w naszym bezpieczeństwie odgrywają: dobór odpowiednich części i technologia naprawy.
VGP prezentowało również sieć swoich warsztatów blacharsko lakierniczych (Centra Napraw Powypadkowych), w których wprowadzono najwyższe standardy.
Jedną z najbardziej oczekiwanych prezentacji podczas Forum było wystąpienie Mec. Olgierda Porębskiego na temat zmian, jakie nakłada na warsztaty nowa ustawa konsumencka.
Powyższe wystąpienie wywołało fale dyskusji i pytań ze strony warsztatów obrazując, jaki rozmiar niebezpieczeństwa spoczywać będzie na serwisach już od 25 grudnia br. Przypomnijmy, że od stycznia 2016 Polska Izba Motoryzacji będzie organizować szczegółowe szkolenia dotyczące wprowadzonych zmian wraz z pakietem dokumentów, które będzie można zaimplementować w swojej firmie od razu po szkoleniu. Szczegółowych informacji udziela Pani Ewa Rosik e-mail rosik@pim.pl; tel. 606 332 653).
Konferencja zakończyła się ogłoszeniem wyników badania satysfakcji ze współpracy warsztatów naprawczych z ubezpieczycielami i wręczeniem nagrody Złoty Zderzak.
Po całodziennej konferencji Polska Izba Motoryzacji zaprosiła wszystkich gości do uczczenia jubileuszu 20-lecia swojego istnienia przy lampce szampana i okazjonalnym torcie.
Polska Izba Motoryzacji pragnie serdecznie podziękować wszystkim uczestnikom Forum za wzięcie udziału w spotkaniu.
Jesteśmy przekonani, ze nasi tegoroczni prelegenci będą częstymi gośćmi również podczas innych spotkań branżowych, co tylko potwierdza, że Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych prezentuje najnowsze trendy na rynku napraw blacharsko-lakierniczych, a sam PIM jest czołową organizacją reprezentującą warsztaty blacharsko-lakiernicze na polskim rynku!
Serdecznie zapraszamy na Forum za rok!