FORUM UBEZPIECZEŃ KOMUNIKACYJNYCH 2022
PROGRAM*
„Krok po kroku. Jak zarabiać na naprawach blacharsko-lakierniczych”
20.09.2022 r. DZIEŃ PIERWSZY
9:00 – 9:15 Przywitanie gości. Oficjalne rozpoczęcie
9:15 – 10:15 Wykład Ekspercki
10:15 – 10:30 Poprawa jakości funkcjonowania warsztatu. Prezentacja wprowadzająca do Forum, Maciej Brzeziński, Ekspert Polskiej Izby Motoryzacji, Jeden z najlepszych w Polsce ekspertów w zakresie ekonomii, rentowności stacji dealerskich i serwisowych, autor licznych publikacji prasowych oraz książek z zakresu zarządzania i marketingu stacji dealerskich, autor szkoleń dla dealerów z zakresu rentowności stacji serwisowych i blacharsko-lakierniczych.
10:30 – 10:50 Problemy związane z obowiązkowymi ubezpieczeniami odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC ppm)
10:50 – 11:10 Zagrożenia zewnętrzne występujące w pracy serwisów, Łukasz Szarama, Biegły Sądu Okręgowego, Izby Administracji Skarbowej oraz ekspert rekomendowany Prokuratury Okręgowej m.in. z zakresu poprawnych technologii napraw, części zamiennych, powłok lakierniczych, wycen, pojazdów zastępczych czy tematyki procesów likwidacji szkód
11:10 – 11:30 Prezentacja – Lakiernictwo samochodowe a ekologia
11:30 – 12:10 MODUŁ 1 – TECZKA SZKODOWA
- Kompletność dokumentów – punkt widzenia serwisanta, Łukasz Orzychowski, Ekspert Polskiej Izby Motoryzacji, który od ponad 10 lat w branży motoryzacyjnej. Wieloletnia współpraca z firmami holowniczymi, wypożyczalniami samochodów, serwisami naprawczymi oraz zarządcami dróg pozwoliła zgromadzić praktyczną wiedzę oraz przełożyła się na zdobycie doświadczenia w prowadzeniu obsługi prawnej.
- Kompletność dokumentów – punkt widzenia prawnika, Justyna Radek, Radca prawny, Specjalistka z zakresu prawa ubezpieczeniowego. Na co dzień obsługuje podmioty związane z branżą motoryzacyjną. Posiada wiedzę teoretyczną oraz praktyczną z zakresu likwidacji szkód komunikacyjnych oraz dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym. Autorka licznych publikacji związanych z procesem likwidacji szkód komunikacyjnych.
- Pytania i dyskusja
12:10 – 12:30 PRZERWA KAWOWA
12:30 – 12:50 Jak wykorzystać media społecznościowe w naprawach blacharsko – lakierniczych. Zmiana pokoleniowa klientów, Tomasz Lipko, właściciel studia filmowego foxmultimedia, odpowiada za dział kreacji, produkcji filmowej i contentu. Prawnik z wykształcenia, od 25 lat dziennikarz, reporter i filmowiec. Były reporter Radia Zet, TVP, TVN, TV Puls, głównego wydania „Wiadomości”, reporter i prowadzący TVN „Uwaga”. Autor pierwszej na świecie powieści sensacyjnej wydanej w technologii rozszerzonej rzeczywistości – „Notebook„
12: 50 – 13:50 MODUŁ 2 – OGLĘDZINY I KOSZTORYS
- Prawidłowość sporządzenia kosztorysu, Kamil Radziejewski, dyrektor zarządzający firmą rodzinną, serwisem blacharsko-lakierniczym. Właściciel firmy Auto Control. Specjalista w zakresie technik samochodowych, systemów eksperckich, sporządzania kalkulacji kosztów napraw.
- Rekomendacje OMRT, dr Łucja Kobroń – Gąsiorowska, Adwokat, doktor nauk prawnych, współzałożyciel BCKG adwokaci. Specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych ze szczególnym uwzględnieniem praw związków zawodowych oraz organizacji pracodawców. Posiada doświadczenie w zakresie obsługi prawnej osób fizycznych i prawnych, prowadzenia spraw sądowych z prawa pracy i prawa gospodarczego.
- Pytania i dyskusja
13:50 – 15:00 MODUŁ 3 – JAKOŚĆ – FINANSE – ŚRODOWISKO
- Technologia na straży jakości
- Jakość narzędzi używanych w serwisach
- Specyfika napraw blacharsko – lakierniczych samochodów ciężarowych, Łukasz Pawlak
Dyrektor Serwisu TRUCK GIGANT Sp. z o.o. funkcjonującej na rynku od 2002 r. - Pytania i dyskusja
15:00 – 15:45 PRZERWA NA LUNCH
15:45 – 16:30 MODUŁ 4 – PRAWNICY W PROCESIE NAPRAWY (pytania i odpowiedzi)
Justyna Radek, radca prawny; Dr Łucja Kobroń – Gąsiorowska, adwokat; Marek Czarnigowski, radca prawny
TEMATY:
- Odpowiedzialność serwisu za techniczną jakość naprawy
- Współpraca na linii prawnik – serwis
- Orzecznictwo sądowe w sprawach roszczeń
16:30 – 17:00 Pojazd zastępczy z OC sprawcy, Marek Czarnigowski, radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Olsztynie od 2014 r. Specjalizujący się w prawie rynku motoryzacyjnego z uwzględnieniem dochodzenia odszkodowań z zakresu kosztów naprawy oraz kosztów najmu pojazdu zastępczego. Przede wszystkim praktyk. Opiekuje się kilkunastoma wypożyczalniami aut zastępczych oraz serwisami ASO na terenie całego kraju.
17:00 – 17:15 Podsumowanie pierwszego dnia Konferencji
20:00 Uroczysta gala z wręczeniem nagród „Złota lakiernia”
21.09.2022 r. DZIEŃ DRUGI – „Wymagamy od innych – wymagajmy od siebie”
9:30 – 9:40 Rozpoczęcie – program dnia
9:40 – 10:10 Zarządzanie finansami, Maciej Brzeziński, Ekspert PIM
10:10 – 10:30 Optymalizacja poziomu należności we współczesnym warsztacie napraw powypadkowych, Alicja Czabajska, właścicielka firmy – biuro rozliczeń.
10:30 – 11.00 Specyfika napraw blacharsko – lakierniczych samochodów elektrycznych, Przemysław Bandura, wspólnik w AUTO FORMA Sp. z o.o.
11.00 – 11:20 PDR – alternatywne sposoby napraw po gradowych, Piotr Domański, współwłaściciel firmy Clevermot.
11:20 – 11:50 Wskaźnik materiałowy – kod 51, Krzysztof Podhorodecki, Baspa Consulting
11:50 – 12:40 PRZERWA KAWOWA
12:40 – 13:00 Dlaczego serwis blacharsko – lakierniczy w Polsce jest tak niedoceniany? Porównanie do sytuacji w Europie Zachodniej i USA, Krzysztof Podhorodecki, Baspa Consulting
13:00 – 13:20 Panel dyskusyjny
13:20 – 13:40 Przedłużone gwarancje
13:40 – 14:00 Zmiany w Certyfikacie PIM, Marcin Urbański, Ekspert PIM, Maciej Brzeziński, Ekspert PIM
14:00 – 14:15 Podsumowanie Konferencji
14:15 LUNCH
* Organizator, Polska Izba Motoryzacji zastrzega sobie ewentualne zmiany w programie wydarzenia.