[:pl]
Złoty Zderzak 2015 ponownie dla STU Ergo Hestia!
1 grudnia 2015 roku podczas X Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, Polska Izba Motoryzacji już po raz dziesiąty ogłosiła wyniki Badania Satysfakcji ze współpracy Warsztatów Naprawczych z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi. Łącznie oceniano 20 firm ubezpieczeniowych (w kol. alfabetycznej): ALLIANZ, AVIVA, AXA, BENEFIA , BRE UBEZPIECZENIA, COMPENSA, CONCORDIA, ERGO HESTIA, GENERALI, GOTHAER, INTERRISK, LIBERTY UBEZPIECZENIA, LINK4 , MTU , PROAMA, PZU, TUW TUW, TUW TUZ, UNIQA, WARTA.
W mijającym już roku nagrodę Złotego Zderzaka otrzymała STU Ergo Hestia, którego ocena średnia wyniosła 3,923 (3,41 w 2014), na drugim miejscu tak ja i przed rokiem znalazł się stały bywalec podium czyli TUiR Allianz z oceną 3,919 (3,26 w 2014). Trzecie miejsce zajęło tym razem PZU z wynikiem na poziomie 3,80 (2,94 w 2014).
Przypomnijmy, że skala była od 1 do 5 gdzie jeden było oceną najniższą a pięć najwyższą. W tym roku warsztaty naprawcze zachowały spory dystans do wystawiania wysokich not firmom ubezpieczeniowym. Stąd tak wyważone średnie dla pierwszej trójki.
W tegorocznej edycji Badania oceniane były między innymi:
1. Ogólna jakość współpracy
2. Poziom kompetencji i rzetelność
3. Sprawność przebiegu likwidacji szkód
4. Prawidłowość i szybkość pełnych wypłat
5. Uznawanie stosowania części oryginalnych
6. Uznawanie stawek RBG
7. Uznawanie kosztu za wynajem samochodu zastępczego
8. Liczba skarg, odwołań i pozwów
Zdecydowanie słabiej niż przed rokiem warsztaty oceniły rozliczenia kosztów wynajmu samochodu zastępczego. Średnia w tym pytaniu nie przekroczyła w tym roku 2,79 pkt. (3,2 pkt. w 2014).
W bieżącym roku dodatkowo zapytaliśmy warsztaty o wskazanie trzech najważniejszych problemów z jakimi muszą się zmierzyć i tak:
Autoryzowane serwisy producentów pojazdów wskazały:
Na pierwszym miejscu, relacje z firmami ubezpieczeniowymi – 88%
Na drugim miejscu, problem z pozyskiwaniem klientów – 61%
Na trzecim miejscu, znalezienie wykwalifikowanego personelu – 54%
Warsztaty niezależne wskazały:
Na pierwszym miejscu, relacje z firmami ubezpieczeniowymi – 72%
Na drugim miejscu, problem ze znalezieniem wykwalifikowanego personelu – 61%
Na trzecim miejscu, utrzymanie pracowników – 47%
Przypomnijmy, że w bieżącym roku sponsorem nagrody była firma Audatex, serdecznie dziękujemy!
Zwycięzcom gratulujemy a warsztatom dziękujemy za czynny udział w badaniu. Następne już w przyszłym roku!
Koordynatorzy:
Ewa Rosik rosik@pim.pl
Marcin Budziewski budziewski@pim.pl[:en]
Złoty Zderzak 2015 ponownie dla STU Ergo Hestia!
1 grudnia 2015 roku podczas X Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, Polska Izba Motoryzacji już po raz dziesiąty ogłosiła wyniki Badania Satysfakcji ze współpracy Warsztatów Naprawczych z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi. Łącznie oceniano 20 firm ubezpieczeniowych (w kol. alfabetycznej): ALLIANZ, AVIVA, AXA, BENEFIA , BRE UBEZPIECZENIA, COMPENSA, CONCORDIA, ERGO HESTIA, GENERALI, GOTHAER, INTERRISK, LIBERTY UBEZPIECZENIA, LINK4 , MTU , PROAMA, PZU, TUW TUW, TUW TUZ, UNIQA, WARTA.
W mijającym już roku nagrodę Złotego Zderzaka otrzymała STU Ergo Hestia, którego ocena średnia wyniosła 3,923 (3,41 w 2014), na drugim miejscu tak ja i przed rokiem znalazł się stały bywalec podium czyli TUiR Allianz z oceną 3,919 (3,26 w 2014). Trzecie miejsce zajęło tym razem PZU z wynikiem na poziomie 3,80 (2,94 w 2014).
Przypomnijmy, że skala była od 1 do 5 gdzie jeden było oceną najniższą a pięć najwyższą. W tym roku warsztaty naprawcze zachowały spory dystans do wystawiania wysokich not firmom ubezpieczeniowym. Stąd tak wyważone średnie dla pierwszej trójki.
W tegorocznej edycji Badania oceniane były między innymi:
1. Ogólna jakość współpracy
2. Poziom kompetencji i rzetelność
3. Sprawność przebiegu likwidacji szkód
4. Prawidłowość i szybkość pełnych wypłat
5. Uznawanie stosowania części oryginalnych
6. Uznawanie stawek RBG
7. Uznawanie kosztu za wynajem samochodu zastępczego
8. Liczba skarg, odwołań i pozwów
Zdecydowanie słabiej niż przed rokiem warsztaty oceniły rozliczenia kosztów wynajmu samochodu zastępczego. Średnia w tym pytaniu nie przekroczyła w tym roku 2,79 pkt. (3,2 pkt. w 2014).
W bieżącym roku dodatkowo zapytaliśmy warsztaty o wskazanie trzech najważniejszych problemów z jakimi muszą się zmierzyć i tak:
Autoryzowane serwisy producentów pojazdów wskazały:
Na pierwszym miejscu, relacje z firmami ubezpieczeniowymi – 88%
Na drugim miejscu, problem z pozyskiwaniem klientów – 61%
Na trzecim miejscu, znalezienie wykwalifikowanego personelu – 54%
Warsztaty niezależne wskazały:
Na pierwszym miejscu, relacje z firmami ubezpieczeniowymi – 72%
Na drugim miejscu, problem ze znalezieniem wykwalifikowanego personelu – 61%
Na trzecim miejscu, utrzymanie pracowników – 47%
Przypomnijmy, że w bieżącym roku sponsorem nagrody była firma Audatex, serdecznie dziękujemy!
Zwycięzcom gratulujemy a warsztatom dziękujemy za czynny udział w badaniu. Następne już w przyszłym roku!
Koordynatorzy:
Agnieszka Błoch, bloch@pim.pl, 600 829 807
Ireneusz Piekarniak, piekarniak@pim.pl, 660 717 882
[:]