Uważaj, co udostępniasz! OC zależne od postów na „fejsie”!

Koniec z płaceniem OC za nieużywane auto?
07/11/2016
Wzrost stawek OC zachęca do manipulacji
07/11/2016
Uważaj, co udostępniasz! OC zależne od postów na „fejsie”!

Tzw. portale społecznościowe dają młodym pokoleniom ogromne możliwości dzielenia się z innymi swoimi przekonaniami i własnym spojrzeniem na niezliczone kwestie.

Trzeba jednak pamiętać, że tzw. media społecznościowe to broń obosieczna. Coś, co raz trafi do internetu, zostaje w nim na zawsze…

Na pomysł wykorzystania serwisów społecznościowych w nowej roli wpadli niedawno przedstawiciele brytyjskiej firmy ubezpieczeniowej Admiral. Działające na lokalnym rynku od 1993 przedsiębiorstwo postawiło sobie za cel stworzenie internetowego systemu zbierającego dane o kierowcach. Na podstawie informacji zamieszczanych w portalach społecznościowych system – automatycznie – dokonywać miał oceny osobowości kierowcy i obliczać stopień ryzyka stwarzanego przez niego za kierownicą. Nie trzeba chyba dodawać, że pozyskane w ten sposób dane wpływać miały na wysokość składki ubezpieczeniowej!

System opracowany został z myślą o świeżo upieczonych kierowcach spędzających dużo czasu w wirtualnej rzeczywistości. W tym celu opracowano aplikację o nazwie „firstcarquote”, która miała pozyskiwać informacje o użytkownikach za pośrednictwem Facebooka. Analiza zamieszczanych przez nich postów wpływać miała na ocenę ryzyka spowodowania wypadku.

Ostatecznie pomysły firmy ubezpieczeniowej pokrzyżowali przedstawiciele portalu społecznościowego, którzy uznali takie działanie za niezgodne z regulaminem. Ubezpieczyciel musiał więc zrewidować plany. Proponowana przez firmę ostateczna forma usługi umożliwia użytkownikowi „dobrowolne zintegrowanie swojego konta firstcarquote z facebookiem”. Ubezpieczyciel zapewnia jednak, że firma nie ma dostępu do prywatnych kont użytkowników i nie analizuje ich aktywności w „social media” pod kątem wysokości stawek ubezpieczenia.

Obecnie „firstcarquote” – jest wirtualną wyszukiwarkę pojazdów. Dzięki niej – odpowiadając na kilka prostych pytań – młodzi kierowcy, za pośrednictwem Internetu – mogą dowiedzieć się, w które marki i modele pojazdów powinni zainwestować, by płacić jak najniższe składki ubezpieczenia.

 
Źródło: Interia.pl