Czy serwisy są zadowolone ze współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi?
21/09/2016Do czego prowadzą zaniżone wyceny szkód komunikacyjnych
26/10/2016Zagadnienia z natury „trudnych” na grudniowym Forum. Zapraszamy do udziału!
Mniej napraw a szara strefa. Legalizacja używanych części oryginalnych. Czy Towarzystwa Ubezpieczeniowe zawarły zmowy cenowe? To główne motywy tegorocznego XI Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, które odbędzie się 6 grudnia br. w Warszawie. Forum dedykowane jest dla całej grupy podmiotów z procesu likwidacji szkód komunikacyjnych:
- serwisów mechanicznych i blacharsko–lakierniczych,
- dealerów samochodów,
- rzeczoznawców,
- likwidatorów szkód,
- towarzystw ubezpieczeniowych,
- firm flotowych,
- firm dostarczających części, narzędzia, materiały i oprogramowanie dla serwisów.
W tym roku organizator, Polska Izba Motoryzacji położyła nacisk na problematykę niełatwą, od lat drążącą sektor napraw blacharsko – lakierniczych.
Dlatego podczas tegorocznego spotkania porozmawiamy m.in. o:
- Niezależnych serwisach blacharsko-lakierniczych wobec konkurencji ze strony zorganizowanych sieci naprawczych stosujących zaniżoną wartość kalkulacji i wypłat kosztorysowych realizowanych przez TU.
- Przejmowaniu (w przypadku szkody) przez firmy ubezpieczeniowe po okresie gwarancji klientów od dealerów i kierowanie do „swoich” serwisów.
- Patologiach w sprzedaży ubezpieczeń przez T.U., Brokerów, Dealerów, Firmy Leasingowe, Multiagencje.
- Leczeniu poszkodowanych w wypadkach drogowych – kto poniesie faktyczne koszty – warsztat czy T.U.? Ile warsztat jest w stanie przyjąć nowych obciążeń i jakie mogą być tego konsekwencje dla napraw samochodów i bezpieczeństwa uczestników ruchu?
Z racji utraty zaufania serwisów do organizacji reprezentujących rynek motoryzacyjny zmusił PIM do bezpośredniego kontaktu z posiadaczami pojazdów z nową ofertą pt. „Platforma PIM – wylicz samodzielnie wartość szkody komunikacyjnej” „Kalkulacja dla Kowalskiego”.