Zagadnienia z natury „trudnych” na grudniowym Forum. Zapraszamy do udziału!

Czy serwisy są zadowolone ze współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi?
21/09/2016
Do czego prowadzą zaniżone wyceny szkód komunikacyjnych
26/10/2016
Czy serwisy są zadowolone ze współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi?
21/09/2016
Do czego prowadzą zaniżone wyceny szkód komunikacyjnych
26/10/2016
Zagadnienia z natury „trudnych” na grudniowym Forum. Zapraszamy do udziału!

Mniej napraw a szara strefa. Legalizacja używanych części oryginalnych. Czy Towarzystwa Ubezpieczeniowe zawarły zmowy cenowe? To główne motywy tegorocznego XI Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, które odbędzie się 6 grudnia br. w Warszawie. Forum dedykowane jest dla całej grupy podmiotów z procesu likwidacji szkód komunikacyjnych:

  •  serwisów mechanicznych i blacharsko–lakierniczych,
  • dealerów samochodów,
  • rzeczoznawców,
  • likwidatorów szkód,
  • towarzystw ubezpieczeniowych,
  • firm flotowych,
  • firm dostarczających części, narzędzia, materiały i oprogramowanie dla serwisów.

W tym roku organizator, Polska Izba Motoryzacji położyła nacisk na problematykę niełatwą, od lat drążącą sektor napraw blacharsko – lakierniczych.

Dlatego podczas tegorocznego spotkania porozmawiamy m.in. o:

  • Niezależnych serwisach blacharsko-lakierniczych wobec  konkurencji ze strony zorganizowanych sieci naprawczych stosujących zaniżoną wartość kalkulacji i wypłat kosztorysowych realizowanych przez TU.
  • Przejmowaniu (w przypadku szkody) przez firmy ubezpieczeniowe po okresie gwarancji klientów od dealerów i kierowanie do „swoich” serwisów.
  • Patologiach w sprzedaży ubezpieczeń przez T.U., Brokerów, Dealerów, Firmy Leasingowe, Multiagencje.
  • Leczeniu poszkodowanych w wypadkach drogowych – kto poniesie faktyczne koszty – warsztat czy T.U.? Ile warsztat jest w stanie przyjąć nowych obciążeń i jakie mogą być tego konsekwencje dla napraw samochodów i bezpieczeństwa uczestników ruchu?

Z racji utraty zaufania serwisów do organizacji reprezentujących rynek motoryzacyjny zmusił PIM do bezpośredniego kontaktu z posiadaczami pojazdów z nową ofertą pt. „Platforma PIM – wylicz samodzielnie wartość szkody komunikacyjnej” „Kalkulacja dla Kowalskiego”.