Pojazd zastępczy z OC sprawcy. Komu, kiedy i na jak długo przysługuje?
19/11/2019Stawka 165 zł netto/rbg: „nie dla zakładu naprawczego działającego w tym regionie”
19/11/2019Zestaw DAS 3000 S20 firmy Bosch do kalibracji i regulacji systemów ADAS
Kompleksowe rozwiązanie do ustawiania i kalibracji przednich radarów oraz kamer
- Zastosowanie uniwersalnych tablic kalibracyjnych do systemów wspomagania kierowcy dla danej marki
- Krótki czas przygotowania oraz łatwa instalacja
- Sterowanie procesem kalibracji w samochodzie przy wykorzystaniu oprogramowania diagnostycznego ESI[tronic] 2.0 firmy Bosch
Nowoczesne samochody osobowe i dostawcze są dziś w coraz większym stopniu wyposażane w systemy wspomagania kierowcy (ADAS), które za pomocą czujników radarowych i kamer wykrywają krytyczne sytuacje, ostrzegają kierowcę, a nawet interweniują automatycznie w razie zagrożenia.
Przed warsztatami samochodowymi pojawia coraz częściej zadanie ponownej kalibracji tych systemów, po wykonanej naprawie lub przeglądzie. Bosch wprowadza obecnie do swojej oferty urządzenie DAS 3000 do kalibracji i regulacji systemów ADAS. Dzięki różnym tablicom kalibracyjnym urządzenie nadaje się do stosowania w samochodach wszystkich popularnych marek. System jest sterowany za pomocą komputera z zainstalowanym oprogramowaniem ESI[tronic] 2.0 firmy Bosch w połączeniu z testerem diagnostycznym KTS. To efektywne i elastyczne w zastosowaniu rozwiązanie umożliwia warsztatom uzyskanie szybkiego dostępu do różnych procedur diagnostycznych przy kalibrowaniu danego systemu wspomagania kierowcy.
W pełni cyfrowy pomiar odległości i ustawianie w stosunku do pojazdu
W standardowym wyposażeniu stanowiska jest wielofunkcyjna tablica kalibracyjna XL do samochodów Grupy VW, która przy ustawieniu poziomym pozwala kalibrować kamery przednie, a przy ustawieniu pionowym radary. Kolorowe uchwyty umożliwiają szybkie zawieszenie tablic kalibracyjnych w wyznaczonym dla danego pojazdu położeniu. Dzięki temu czas przygotowania stanowiska, np. dla samochodów Grupy VW lub BMW, jest bardzo krótki. Zintegrowane kamery i operacje występujące w oprogramowaniu mierzą w sposób całkowicie cyfrowy odległość do pojazdu oraz wyznaczają ustawienie w stosunku do geometrycznej osi jazdy. Gwarantuje to szybkie i dokładne pozycjonowanie urządzenia DAS 3000 przed pojazdem i podnosi tym samym efektywność pracy w warsztacie.
W standardowym wyposażeniu stanowiska występuje ponadto dokładna belka pomiarowa do zawieszania dedykowanych tablic kalibracyjnych wybieranych z obszernego zestawu tablic Bosch. Urządzenie może być również łatwo i elastycznie stosowane na wszystkich stanowiskach warsztatowych, przygotowanych według specyfikacji producentów, także na stanowiskach ustawiania świateł lub na podnośnikach podłogowych. Duże koła ułatwiają manewrowanie w warsztacie, a hamulec sprężynowy ze stemplem zapewnia stabilne ustawienie. Ponadto dla komputera diagnostycznego przewidziano dużą półkę.
Bosch oferuje do stosowania na stanowisku DAS 3000 solidne tablety i testery diagnostyczne, stworzone specjalnie do zadań warsztatowych. Kalibrowanie systemów ADAS jest przeprowadzana za pomocą oprogramowania warsztatowego ESI[tronic] 2.0. Moduły serii KTS 5xx obsługują nie tylko wszystkie spotykane interfejsy OBD, ale również nowy interfejs bazujący na Ethernecie (DoIP). Moduły KTS mają dostęp do portali producentów samochodów dzięki wyposażeniu w funkcję PassThru.
SCT 415 dla serwisów wymiany szyb
Alternatywnym urządzeniem dla serwisów niepotrzebujących w swojej pracy innych czynności poza kalibracją kamery umieszczonej za szybą pojazdu jest Bosch SCT 415. Słup na kółkach do łatwego przemieszczania z belką kalibracyjną o łatwo regulowanej wysokości przystosowany jest do montażu tablic z wzorami z tej samej szerokiej gamy wzorów, przygotowanych przez Bosch dla różnych marek. Urządzenie ustawiane jest względem osi symetrii pojazdu przy pomocy dobrze widocznej wiązki zielonego lasera. Dzięki prostej i przemyślanej konstrukcji praca przy kalibracji kamer jest wyjątkowo szybka i skuteczna.
SCT 815 rozwiązaniem dla kalibracji radarów w autach azjatyckich
Samochody marek Toyota/Lexus, KIA/Hyundai, Mazda, Honda do przeprowadzenia kalibracji radaru wymagają niewielkiego metalowego pryzmatu zawieszonego w przestrzeni przed pojazdem bez zakłóceń w postaci innych obiektów metalowych. Przyrząd kalibracyjny Bosch SCT 815 wykonany jest z włókien węglowych co zapewnia bezproblemową kalibrację. Ustawienie urządzenia względem osi symetrii wykonuje się szybko światłem lasera.
Do zakładów napraw powypadkowych, serwisów wymiany szyb oraz specjalistycznych warsztatów
W pracy warsztatowej występuje obecnie szereg sytuacji, w których konieczna jest kalibracja kamer i radarów. Systemy muszą być na nowo ustawione po naprawie blacharskiej, wymianie szyby przedniej, wymianie uszkodzonego czujnika lub po pracach tuningowych. Urządzenia Bosch DAS 3000 oraz SCT pomogą mechanikowi przy lokalizowaniu usterki w systemach ADAS oraz przy wszystkich czynnościach regulacyjnych, przyczyniając się do zwiększenia efektywności i jakości pracy.