Obowiązki serwisów w świetle nowej ustawy o prawach konsumenta. Czy czeka nas Armagedon serwisowy?

Czy 110% wydajności warsztatu jest możliwe? Najlepsze praktyki serwisowe.
23/10/2014
DAT POLSKA sponsorem nagrody „Złoty Zderzak”
06/11/2014
Obowiązki serwisów w świetle nowej ustawy o prawach konsumenta. Czy czeka nas Armagedon serwisowy?

W świetle nowej Ustawy konsumenckiej (która wchodzi w życie już 25-go grudnia br.) nastąpiły znaczące zmiany w odpowiedzialności serwisu naprawczego tytułem wykonania usługi.

Ustawa chroni w sposób szczególny klienta a na serwisy kładzie większy niż dotychczas ciężar odpowiedzialności za świadczone usługi i dobór części. Niewiedza i wynikające z niej błędy w obsłudze klienta stawiają serwis na straconej pozycji w sytuacji spornej, a jak wiadomo takich nie brakuje.

Nowe przepisy można podsumować: „Gdyby dziś przyszedł do ciebie klient i kazał zwrócić sobie 5 tysięcy zł, które zapłacił Tobie za naprawę to pewnie roześmiałbyś się mu w twarz? Po 25 grudnia br. nie będzie Ci już do śmiechu.”

O tym co się właściwie zmieniło i jakie konsekwencje dla serwisów z tego wynikają powie podczas IX Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych niekwestionowany ekspert, który opiniował zapisy nowej ustawy o prawach konsumenta – Mec. Olgierd Porębski.